Elementy wizualne na stronie – pozycjonowanie a grafika

Dzięki elementom graficznym na stronie można nie tylko z większym sukcesem skupić uwagę klienta, ale też w przystępny sposób przekazać mu informacje. Nie od dziś wiadomo jednak, że strona internetowa powinna być również atrakcyjna dla wyszukiwarki. W dzisiejszym artykule sprawdzamy, jakie kroki warto poczynić, żeby algorytm Google przychylniej interpretował naszą grafikę.

Pozycjonowanie strony internetowej a grafika na stronie

Osoby, które, chociaż trochę orientują się w kwestiach związanych z SEO, znają podstawowe działania, podejmowane przez agencje, działające w tej branży. Te naprawdę rzetelne starają się przybliżyć klientowi plan działania oraz zapoznać go ze realizowaną strategią. Pozycjonowanie witryny www to również zatroszczenie się o elementy wizualne. Dlaczego to jest tak ważne?

Pierwszym powodem jest, chociażby to, że klienci nierzadko poszukują produktu, korzystając z wyszukiwarki obrazów. Zamiast więc zapoznawać się z ofertą poszczególnych stron, co wiąże się z wejściem na każdą z witryn i sprawdzenie oferty, wpisują frazę i klikają „grafika”. Przed ich oczami ukazują się przedmioty, które, wg Google, najlepiej realizują ich zapytanie.

Jeśli wpisujemy w wyszukiwarkę hasło, wyświetlają się nam najlepiej dopasowane strony. Kolejność wyszukiwanej grafiki również nie jest przypadkowa. Google analizuje bowiem obrazy, biorąc pod uwagę pewne kryteria i na ich podstawie decyduje, które z nich ukażą się w jakiej kolejności.

Co analizuje algorytm Google?

  • Szybkość ładowania się obrazu

Ten parametr pozycjoner bierze pod uwagę za każdym razem, gdy przystępuje do analizy strony internetowej klienta. Im cięższe pliki, tym bardziej przeładowana strona, co przynosi efekt w postaci dłuższego ładowania. Czekać nie lubi ani klient, ani Google, dlatego wyszukiwarka w preferencyjny sposób traktuje strony, które szybko się wczytują. Co możemy zrobić, żeby zmniejszyć wagę obrazów?

Najprostszym rozwiązaniem jest kompresja. Warto też zastanowić się, czy w ogóle potrzebujemy tak dużego pliku na stronie. Czasami grafika jest tak niewielka, że ograniczenie ilości szczegółów w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na ostateczny efekt wizualny. Na wagę możemy mieć również wpływ, zmieniając format pliku. To banalnie prosty krok, który można wykonać w większości programów graficznych, a ma ogromne znaczenie dla czasu ładowania się strony.

  • Tekst w pobliżu obrazka

Google analizuje również treści, znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie grafiki. Oznacza to, że jeśli zadbamy o odpowiedni podpis pod obrazkiem, witryna zostanie doceniona przez algorytm wyszukiwarki. W opisie powinniśmy oczywiście zawrzeć słowo, na które się pozycjonujemy. Zatroszczmy się też o to, żeby opis rzeczywiście odnosił się do tego, co jest na grafice, a nie był jedynie zlepkiem fraz, służących pozycjonowaniu strony www.

  • Tekst alternatywny

Opis ALT nie jest widoczny podczas przeglądania strony. Korzystają z niego natomiast osoby niedowidzące i niewidome. Dzięki niemu mogą dowiedzieć się, co przedstawia grafika i łatwiej poruszać się po stronie. ALT „widzi” również Google. W takim opisie warto więc umieścić przydatne frazy. Tu, podobnie jak w opisach pod obrazkami, postarajmy się nie przesadzać. Nadgorliwość w wypisywaniu słów kluczowych może sprawić, że źle wpłynąć na pozycjonowanie stron www.

  • Nie plagiatuj

Unikalny content to siła dobrze wypozycjonowanej strony internetowej. Owa unikalność powinna zaznaczać się również w grafice. W internecie znajdziemy wiele portali, oferujących darmowe obrazy. Możemy dowolnie z nich korzystać bez strachu o prawa autorskie. Takie łatwe rozwiązanie ma też pewne mankamenty. Ogólnie dostępną grafikę mogą wykorzystywać też inne firmy, działające w naszej branży. Jeśli więc zależy nam na prawdziwej unikalności, warto rozważyć samodzielne zrobienie zdjęć.

  • Sprawdź, jak nazywa się plik

To krok, o którym wiele osób zapomina. Może wydawać się bowiem, że nazwa pliku nie wpływa na sukces pozycjonowania strony www. Prawda wygląda jednak inaczej. Dobrze nazwany plik to taki, który posiada w swojej nazwie pozycjonowaną frazę i oddaje to, co znajduje się na zdjęciu. Jeśli zależy nam na tym, żeby w kompleksowy sposób zadbać o SEO, koniecznie zweryfikujmy, jakie nazwy mają grafiki wgrane na stronę.

Profesjonalne agencje proponujące usługi z zakresu pozycjonowania strony internetowej mają bogate doświadczenie również w pozycjonowaniu grafiki. Jeśli o te działania zadba specjalista, który zna się na rzeczy, możemy być pewni, że nasza strona wkrótce będzie cieszyła się lepszą widocznością w wyszukiwarce Google.

Źródło: https://internetica.pl/

Elementy wizualne na stronie – pozycjonowanie a grafika
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here