Co warto wiedzieć o etykietach samoprzylepnych?

Składa się z warstwy spodniej, materiału wierzchniego i specjalnego kleju. Przed zakupem tego typu etykiety warto zwrócić uwagę na kilka istotnych kryteriów.

Z czego składa się etykieta samoprzylepna?

Etykiety samoprzylepne składają się z warstwy spodniej i materiału wierzchniego zawierającego nadruk. Obydwie warstwy połączone są przy pomocy kleju. Wygląd etykiety zależy od wspomnianego materiału wierzchniego, który można określić mianem jej najbardziej reprezentacyjnej części. To właśnie w tym miejscu umieszczane są różne elementy związane z producentem przedmiotu. Wybór materiału wierzchniego jest także zadaniem, od którego może zależeć powodzenie rynkowe danego produktu. Z tego powodu producenci etykiet oferują pokrycie go np. laminatem lub lakierem. Dzięki takim zabiegom opakowanie ma szansę, by wyróżnić się na regale i tym samym silniej przykuć wzrok klientów sklepu.

Co do klejów do etykiet, wybór któregoś z nich zależeć będzie od przeznaczenia produktu. Niekiedy producenci używają klejów dających się łatwo odkleić od opakowania; niekiedy używają klejów trwałych i odpornych na wilgoć czy promienie słoneczne. Warstwa spodnia (podkład) może być pokryta np. folią lub woskiem. Dzięki nim etykieta jest przymocowana stabilnie do opakowania, lecz w każdej chwili można ją odkleić. Rodzaj podkładu, tak jak klej, dopasowuje się do konkretnej etykiety — niekiedy jest nim papier.

Jak wybrać etykietę samoprzylepną?

W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na jej rozmiar. Podczas przeglądania oferty drukarni warto pamiętać, jak odczytywać te parametry. Najpierw zawsze podawana jest szerokość. Drugi parametr to długość. Co do rozmiaru, należy go dopasować zarówno do rozmiarów produktu, jak i urządzenia, na którym będzie drukowana etykieta.

Drugim kryterium wyboru etykiety może być jej kształt. Tu możliwości jest sporo, choć dużą popularnością wciąż cieszą się klasyczne etykiety prostokątne np. z okrągłymi rogami. Niemniej kształt zawsze dopasuje się do rodzaju i przeznaczenia produktu.

Trzecim kryterium doboru może być materiał, który znajdzie się na etykiecie. Każde tworzywo ma inne właściwości, odporność na różne czynniki atmosferyczne czy ścieranie. Wybór któregoś z nich powinien być zależny od przeznaczenia etykiety. Etykieta papierowa jest podatna na uszkodzenia i słabo znosi trudne warunki atmosferyczne np. wilgoć, lecz jest względnie niedroga. Z kolei etykiety z folii winylowych znacznie lepiej radzą sobie w trudnych warunkach i są bardziej elastyczne, lecz mogą być nieco droższe od tych z papieru.

Oprócz wymienionych kryteriów warto także zwrócić uwagę na rodzaj kleju, kolor etykiety czy sposób, w jaki zostanie dostarczona. W tych kwestiach zawsze warto współpracować z profesjonalistami. Jest to gwarancja, że dana etykieta będzie dopasowana do produktu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here